Opstart

Opstart i Kridthuset

Inden opstart sender børnehaven informationsmateriale og invitation til opstartssamtale.

Forældre er de mest betydningsfulde i et barns liv, hvorfor forældrenes perspektiv på barnet har betydning i vores professionelle daglige pædagogiske arbejde. Derfor inviterer vi inden opstart til en opstartssamtale, hvor omdrejningspunktet er jeres barn, opstart og det kommende samarbejde.

Samarbejdet indebærer, at vi samarbejder om barnets trivsel, udvikling, dannelse og læring, samt at bidrage til at barnet får en god og tryg opvækst.

Vi samarbejder i overgange fra dagpleje eller vuggestue til børnehave, fra børnehave til børnehave og fra børnehave til skole. Der er for dagtilbuddet udarbejdet forskellige overgangsmarkører, og der er indgået principper for, at alle børn oplever helhed og sammenhæng i overgangene. I overgangene spiller I forældre en væsentlig rolle, da I kan give et trygt fundament i overgangen og skabe sammenhæng.

Vi deltager i overleveringsmøder, hvis de professionelle omkring barnet vurderer, at det giver mening i forhold til barnets trivsel og udvikling.

Alle forældre er forskellige og det er derfor vores ansvar at rammesætte et differentieret forældresamarbejde baseret på traditioner, muligheder, ønsker og den enkelte families behov.

Overvejer I Kridthuset?

Vi ved at det er af stor beslutning at vælge hvilken børnehave jeres barn skal gå i. Vi har erfaringer med, at det kan have betydning, at I kommer ned og fornemmer børnehaven. Hvis I har fået tilbudt en plads i Kridthuset og gerne vil besøge os før I siger ja tak til pladsen, anbefaler vi, at I ringer til børnehaven og aftaler tid til en kort rundvisning.